Sunday, February 21, 2010

Φορέας ΕΔΩ και ΤΩΡΑ πριν είναι πολύ αργά.

Καμπανάκι κινδύνου για ενδεχόμενη απένταξη της Κέρκυρας από τον Κατάλογο Μνημείων της Unesco χτυπάει ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου, Νίκος Μπελαβίλας, που ήταν στην Κέρκυρα αρχές του μήνα, προκειμένου να αποτυπώσει με την επιστημονική ομάδα του τη σαπωνοποιία Πατούνη που έχει κηρυχθεί διατηρητέο μνημείο.
Ο κ. Μπελαβίλας, επιστημονικός αξιολογητής της UNESCO – ICOMOS, που έχει ελέγξει άλλες πόλεις ενταγμένες στον Κατάλογο (εκτός Ελλάδος) εξέφρασε επιπλέον σοβαρές επιφυλάξεις για το έργο του τουριστικού καταφυγίου που εκτελείται στη Σπηλιά, καθώς επηρεάζει – όπως είπε – το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "Κέρκυρα Σήμερα" (φ.4047, 3/2/10), ο κ.Μπελαβίλας είπε: "Τα μηνύματα που μας έρχονται είναι πολύ άσχημα για την Κέρκυρα, η οποία μπορεί να οδηγηθεί σε απένταξη". Στην εφημερίδα "Ελευθερία" ανέφερε επίσης: 
  • "Δεν υπήρξε κανενός τύπου πρόβλεψη για την αναβάθμιση των μνημίων, 
  • δεν υλοποιήθηκε το Σχέδιο Διαχείρισης που είχε υποβληθεί
  • δεν έχει γίνει καν ο Φορέας Διαχείρισης
  • δεν έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες απο τους αρμόδιους
  • δεν έχουν γίνει οι δράσεις που έπρεπε.....
Το κηρύξαμε μνημείο ..... και τελειώσαμε.

Το πρώτο κλειστό ferryboat της γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας.

Αυτό το άρθρο δεν είναι σχετικό με την θεματολογία του blog αλλά προς τιμήν της επιχειρηματικής ιστορίας του νησιού και της εξέλιξης των μέσων που χρησιμοποιούν οι κάτοικοί του σας παραθέτουμε κατόπιν αιτήματος 2 επισκεπτών μας τα κάτωθι στοιχεία για το εν θέματι πλοίο που όλοι αγαπήσαμε.

Το πρώτο κλειστό ferry που δρομολογήθηκε στη γραμμή Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα ήταν το ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ - πρόκειται για το πρώην ΕΛΛΑΣ ΕΞΠΡΕΣ της NOMICOS LINES. Εξυπηρέτησε την γραμμή αρκετά χρόνια και πλέον το πλοίο πουλήθηκε για scrap. Στις 31/10/08 πραγματοποίησε το τελευταίο του δρομολόγιο απο την Ηγουμενίτσα στην Κέρκυρα και έδεσε στο σημείο που δένουν τα κρουαζερόπλοια το καλοκαίρι ή τα πλοία που κάνουν επισκευή το χειμώνα. Λίγο αργότερα η πλοιοκτήτρια εταιρεία KERKYRA LINES το πούλησε για scrap στην Τουρκία, έχοντας συμπληρώσει τα 35 χρόνια ζωής. Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Οshima) το 1972 ως SHIRAHAMA.