Sunday, December 9, 2007

Κατάχρηση και εκμετάλλευση ΤΕΛΟΣ. Αναμένουμε την αντίδραση των Δημάρχων της Κέρκυρας

Το Συμβούλιο της Επικρατείας μπορεί να προστατεύει τους πολίτες αλλά το ερώτημα είναι στην Κέρκυρα αν θα εφαρμοστεί ο νόμος αυτός. Για παράδειγμα, επισκεφτείτε την πλατεία Δημαρχείου ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ!!!! και την Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Οι επιχειρηματίες καλά κάνουν αφού έτσι επεκτείνουν τα τραπεζοκαθίσματα τους και έτσι τον τζίρο τους. Ποιές είναι οι ευθύνες όμως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;

Ακόμα, παρατηρείστε στο ιστορικό κέντρο της Κέρκυρας άν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες!!!ΚΑΜΙΑ Αυτοί οι άνθρωποι λες και δεν υπάρχουν! Λες και όλοι στην Κέρκυρα δεν έχουν καμία απολύτως ανάγκη!!!! Καλά δεν το συζητώ με τις Δημόσιες τουαλέττες!!! ΑΙΣΧΟΣ!!! Ποια φροντίδα, ποιά πρόβλεψη και ποιός σχεδιασμός υπάρχει για να βελτιώσει την καθημερινότητα των Κερκυραίων που πλέον λένε ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!!!

Το μυστικό επανεκλογής ενός δημάρχου είναι η ικανότητά του να βελτιώσει ικανοποιητικά την καθημερινότητα των πολιτών και οχι να λένε ακόμα και οι ίδιοι ΚΑΘΕ ΠΕΡΣΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.

Οι πολιτικοί της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι υπεύθυνοι για την ύπαρξη οράματος για την πόλη και την υλοποίησή του και όχι οι πολίτες. Άρα ήρθε η ώρα των ευθυνών για την ένσυνείδητη απραξία.....



Πράσινο φως για να «ξηλωθούν» πολλές χιλιάδες παράνομες εγκαταστάσεις και κατασκευές (μόνιμες ή κινητές) που αναπτύσσουν καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. σε όλη τη χώρα, κλείνοντας κατά παράβαση του Συντάγματος κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια κ.λπ.), ανάβει με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας.Σύμφωνα με το ανώτατο δικαστήριο, προσκρούει στο Σύνταγμα κάθε κατασκευή προστεγασμάτων και των στηριγμάτων τους, εφόσον παρέχει στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων τη δυνατότητα να μετατρέπουν κοινόχρηστο χώρο σε κλειστό ή ημίκλειστο, με αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών από το σημείο αυτό. Οι ΟΤΑ είναι υποχρεωμένοι να ξηλώσουν τέτοιες κατασκευές ή να ανακαλέσουν σχετικές άδειες, κάτι που μπορεί να γίνει και μετά από «μπαράζ» προσφυγών από πολίτες ή άλλους ενδιαφερόμενους ή θιγόμενους φορείς (περιβαλλοντικούς κ.λπ.), ενώ οι αρμόδιες αρχές που επιτρέπουν τέτοιες παρανομίες σε κοινόχρηστους χώρους μπορεί να υπέχουν ποινικές και αστικές ευθύνες.Στον αέρα…Με τη δικαστική απόφαση βρίσκονται πλέον «στον αέρα» οι προσθήκες που συνήθως κάνουν οι μαγαζάτορες (πέρα από τους νόμιμους εξώστες και τα οριζόντια κινητά προστεγάσματα σε ύψος τουλάχιστον 3 μέτρων), για να μεγαλώσουν τους χώρους που εκμεταλλεύονται. Ετσι παράνομα θεωρούνται ακόμα και τα στηρίγματα (δοκάρια) των νόμιμων εξωστών και τεντών, εφόσον αυτά μπαίνουν στον κοινόχρηστο χώρο (και όχι σε τμήμα του μαγαζιού).Παράνομο είναι επίσης το συνηθισμένο φαινόμενο της μετατροπής των προστεγασμάτων σε κλειστό χώρο, είτε με πλαστικά φύλλα (νάιλον), είτε με τζάμι, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, που επεκτείνει τον κλειστό χώρο των καταστημάτων σε κοινόχρηστους χώρους (π.χ. πεζοδρόμια, παραλίες κ.λπ.).Σύμφωνα με το ανώτατο δικαστήριο, οι δημοτικές αρχές έχουν υποχρέωση να ξηλώσουν τέτοιες παράνομες κατασκευές (τέντες, τζάμια, νάιλον, δοκάρια κ.λπ.), που μειώνουν τους κοινόχρηστους χώρους και εφόσον έχουν δώσει άδειες για τέτοιες εγκαταστάσεις, οφείλουν να τις ανακαλέσουν για λόγους δημοσίου συμφέροντος, που αφορούν την τήρηση του Συντάγματος και των πολεοδομικών διατάξεων.Η ανάκληση τέτοιων αδειών και η απομάκρυνση παρόμοιων εγκαταστάσεων είναι κατά το ΣτΕ υποχρεωτική εν όψει και των διατάξεων του ΓΟΚ (Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού), που θέτουν αυστηρούς όρους για τους εξώστες, τα προστεγάσματα (τα οριζόντια), αλλά και τα στηρίγματά τους που δεν επιτρέπεται να ακουμπούν σε κοινόχρηστους χώρους.Συνεπώς τα δοκάρια που βρίσκονται σε κοινόχρηστους χώρους για να στηρίζουν εξώστες, οριζόντια προστεγάσματα, τέντες κ.λπ. είναι παράνομα (μπορούν να βρίσκονται σε οποιαδήποτε άλλη θέση ακόμα και σε τμήματα εξωστών πάνω από τους κοινόχρηστους χώρους, εφόσον τα δοκάρια αυτά στηρίζονται στους εξώστες και δεν εξέχουν από το περίγραμμά τους).Απορρίφθηκε αίτησηΤο ανώτατο δικαστήριο απέρριψε αίτηση ιδιοκτητών καταστημάτων στην Αλεξανδρούπολη και συμφώνησε ότι οι τοπικές δημοτικές αρχές όφειλαν να ανακαλέσουν την άδεια που είχαν δώσει για να μπουν δοκάρια για εξώστη σε κοινόχρηστο χώρο (στο πεζοδρόμιο). Δέχτηκε επίσης ότι νόμιμα επιβλήθηκε η αφαίρεσή τους με δαπάνες του ιδιοκτήτη και όλων των κατασκευών που μετέτρεψαν τα προστεγάσματα σε κλειστό χώρο (με νάιλον και τζάμια). Γιατί το δημόσιο συμφέρον απαιτεί να αρθούν κάθε είδους εμπόδια στην ομαλή διέλευση των πεζών από το πεζοδρόμιο, ώστε να το χρησιμοποιούν ακώλυτα και διαρκώς.Το δικαστήριο έκρινε συνταγματική τη διάταξη του ΓΟΚ που θέλει τα στηρίγματα των οριζόντιων προστεγασμάτων να μην μπαίνουν σε κοινόχρηστους χώρους, σημειώνοντας ότι είναι αντισυνταγματική κάθε άλλη κατασκευή που μετατρέπει τα επιστεγάσματα σε κλειστούς ή ημίκλειστους χώρους που εμποδίζουν την ελεύθερη κυκλοφορία του κοινού.ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ - ΠΙΛΟΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣΚαθοριστικής σημασίας για χιλιάδες άλλες υποθέσεις είναι και οι σκέψεις που κάνει το ΣτΕ για την ανάκληση των παράνομων αδειών (κατασκευής κ.λπ.). Σύμφωνα με το δικαστήριο, το κράτος είναι υποχρεωμένο να ανακαλεί τις παράνομες πράξεις του. Αλλά τέτοια υποχρέωση δεν υπάρχει, εάν υπάρχει πλημμέλεια στην ίδια την άδεια (και όχι σε τυχόν υπερβάσεις της), εφόσον έχει περάσει τουλάχιστον μια 5ετία και έχει δημιουργηθεί καλόπιστα υπέρ του πολίτη (δικαιούχου της άδειας) μια πραγματική κατάσταση, που είναι δεκτική έννομης προστασίας. Ομως το κράτος μπορεί και σε αυτήν την περίπτωση να προχωρήσει σε ανάκληση της παράνομης άδειας, εφόσον οι αρμόδιες υπηρεσίες του κρίνουν αιτιολογημένα ότι αυτό επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος (τήρηση του Συντάγματος, των πολεοδομικών - χωροταξικών διατάξεων κ.λπ.)Το δικαστήριο διευκρινίζει επίσης ότι δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι το κράτος δεν μπορούσε να ανακαλέσει μετά την 5ετία μια παράνομη άδεια, εφόσον υπάρχουν πλημμέλειες στον τρόπο εκτέλεσής της, γιατί τότε προβλέπονται άλλες δυσμενείς συνέπειες, όπως είναι ο χαρακτηρισμός των κατασκευών ως αυθαιρέτων, η κατεδάφισή τους κ.λπ.

No comments: