Wednesday, August 15, 2007

2009: Μαρίνα και 2 Πλωτά Πάρκιγκ στο Λιμάνι της Κέρκυρας

Την απόφαση για την προκήρυξη τεσσάρων (04) διεθνών διαγωνισμών, που αφορούν α) στην κατασκευή μαρινών σκαφών αναψυχής και β) στην εγκατάσταση πλωτών σταθμών οχημάτων (parking) έλαβαν οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένος Ηρακλείου και Λιμένος Κερκύρας.



Σύμφωνα με τις αποφάσεις αυτές για την κατασκευή των μαρινών σκαφών αναψυχής (τόσο στο λιμάνι Ηρακλείου όσο και στο λιμάνι Κέρκυρας) προκηρύσσονται διεθνείς δημόσιοι διαγωνισμοί και οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα υποβληθούν έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2007.
Σε ό,τι αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία των πλωτών σταθμών οχημάτων (δύο στο λιμένα Ηρακλείου και άλλων δύο σταθμών στο λιμένα Κέρκυρας) προκηρύσσονται διαγωνισμοί παραχώρησης, χρήσης και εκμετάλλευσης τμήματος της λιμενικής ζώνης με καταληκτική ημερομηνία τελικών προσφορών έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2007.



Τα παραπάνω έργα θα πραγματοποιηθούν εξολοκλήρου από ιδιωτικά κεφάλαια και οι Οργανισμοί Λιμένων θα έχουν σημαντικά έσοδα από την ανάπτυξη αυτή.



Α) ΛΙΜΕΝΕΣ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ



Για τη Μελέτη – Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Λιμένα Σκαφών Αναψυχής Ηρακλείου Κρήτης, κατασκευαστικού προϋπολογισμού 50 εκ. ευρώ, προβλέπεται ότι ο χρόνος παραχώρησης στον ιδιώτη επενδυτή θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη. Αντίστοιχος χρόνος παραχώρησης (30 ετών) προβλέπεται και για το νέο λιμένα σκαφών αναψυχής Κέρκυρας, έργο που ο κατασκευαστικός του προϋπολογισμός εκτιμάται στα 35 – 40 εκ. Ευρώ.
Βασικός στόχος των Οργανισμών Λιμένων Ηρακλείου (Ο.Λ.Η) και Κέρκυρας (Ο.Λ.Κε) είναι:
-Η ανάπτυξη, λειτουργία και εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων κατά τρόπο που να διασφαλίζεται η ποιότητα του περιβάλλοντος του θαλασσίου χώρου.
-Η προσέλκυση τουριστικού κοινού υψηλού εισοδήματος
-Η εξυπηρέτηση των χρηστών των τουριστικών λιμένων καθώς και η καλαίσθητη ανάπτυξη του περιβάλλοντος χώρου.
-Η συμβολή με την κατασκευή των έργων αυτών στην ανάπλαση και αναβάθμιση της αισθητικής των θαλάσσιων μετώπων των δύο πόλεων.
-Η ανάδειξη των ιστορικών μνημείων των δύο περιοχών.
-Η μεγιστοποίηση των εσόδων των δύο λιμανιών.
-Η δημιουργία συνθηκών που θα δώσουν νέα πνοή στην εμπορική και τουριστική δραστηριότητα.
-Η δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας. Το κόστος κατασκευής των λιμένων σκαφών αναψυχής θα βαρύνει εξολοκλήρου τους παραχωρησιούχους και η συνολική προθεσμία μελέτης και κατασκευής των έργων δεν θα ξεπερνά τους 28 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης.

Β) ΠΛΩΤΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (PARKING)



Η εγκατάσταση και λειτουργία των τεσσάρων συνολικά πλωτών σταθμών θα είναι δυναμικότητας 350 θέσεων έκαστος, με διάρκεια παραχώρησης 20 έτη. Ο προϋπολογισμός των τεσσάρων (04) αυτών πλωτών σταθμών οχημάτων, με τις συνοδευτικές τους εγκαταστάσεις, ανέρχεται στα 80 εκ. ευρώ.
Τα ανωτέρω πλωτά ναυπηγήματα θα συνδέονται με την ξηρά με σύστημα πρόσβασης, αγκύρωσης και σταθεροποίησης. Η κατασκευή τους θα βαρύνει εξολοκλήρου τους παραχωρησιούχους.
Σημαντικοί κόμβοι για το εμπόριο και τον τουρισμό οι λιμένες Ηρακλείου και Κερκύρας, λόγω της γειτνίασής τους με τον αστικό ιστό θα επιλύσουν με τα πλωτά parking τα εντονότατα προβλήματα στάθμευσης που αντιμετωπίζουν τόσο οι λιμένες όσο και οι δύο πόλεις.
Η ανάθεση του δικαιώματος παροχής υπηρεσιών στάθμευσης σε ιδιωτικούς φορείς, έναντι ανταλλάγματος προς τους Οργανισμούς (Ο.Λ.Η και Ο.Λ.Κε) στοχεύουν μεταξύ άλλων:
-Στην εξυπηρέτηση των χρηστών με τους καλύτερους δυνατούς όρους.
-Στη σημαντική αύξηση των εσόδων των λιμένων.
-Στην αποφυγή οικονομικής επιβάρυνσης των δύο Οργανισμών.
-Στην αποφυγή δέσμευσης περαιτέρω χερσαίων χώρων της ζώνης των λιμένων (με υπαίθρια parking) αλλά και των χώρων του αστικού ιστού.
-Στην αξιοποίηση της υφιστάμενης τεχνολογίας αλλά και την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων (που για πρώτη φορά εφαρμόζονται στη χώρα μας) για την αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων.
-Η προθεσμία περάτωσης της ναυπήγησης των πλωτών σταθμών οχημάτων, της εγκατάστασής τους, της σύνδεσης και της λειτουργίας τους ορίζεται σε είκοσι (20) μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

No comments: